Pages

Subscribe:

Senamrobik 1Murid 1Sukan 1Malaysia

SELASA, JULAI 10 - Semangat senamrobik. Program yang berlangsung selama dua jam itu mendapat sambutan yang menggalakkan di kalangan warga SMK Bukit Guntong terutamanya Tuan Pengetua SMK Bukit Guntong En. Mohd Nor Bin Ali yang mana bersungguh-sungguh bersenamrobik tanpa menghiraukan matahari tegak di kepala.

          Program bermula seawal jam 7.15 pagi di mana para peserta berkumpul di padang SMK Bukit Guntong selepas sesi pendaftaran peserta. Peserta terdiri daripada guru-guru, kakitangan sekolah, pekerja swasta, pengawal keselamatan dan juga para pelajar. Tayangan senamrobik secara langsung di layar lcd diikuti dengan En. Mohd Zulfadli Bin Salleh bertindak sebagai instruktur dibantu En. Hasran Bin Abu Bakar dan dua pelajar yang telah dipilih.

          Dasar 1Murid 1Sukan yang diperkenalkan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ini berjalan serentak di 10 ribu sekolah seluruh negara dengan lebih 3.6 juta pelajar dan mendapat pengiktirafan Malaysian Book Of Records. Program seumpama ini perlu diteruskan dan diperluaskan di jabatan-jabatan lain supaya dapat melahirkan sebuah negara yang sihat dan harmoni.


No comments:

Post a Comment