Pages

Subscribe:

Perkhemahan Perdana Unit Beruniform

          KHAMIS, JULAI 5 - Setelah berkampung selama tiga hari di Pusat Ko-Daerah Kuala Terengganu, SMK Bukit Guntong telah membuktikan kejayaan dalam melaksanakan Perkhemahan Bersepadu Unit Beruniform dengan jayanya. Sesi pendaftran peserta bermula pada hari khamis jam 3.00 petang. Perkhemahan kali ini memberi kelainan di mana para peserta diberi amanah iaitu sebiji telur seorang untuk dijaga sehingga tamat perkhemahan.

         Seramai 163 pelajar SMK Bukit Guntong yang meneyertai perkhemahan kali yang ke-11 ini. Pasukan Perkhemahan terbahagi kepada beberapa pasukan iaitu Unit Beruniform Pengakap lelaki dan perempuan, Kadet Remaja Sekolah lelaki dan perempuan, Persatuan Bulan Sabit Merah lelaki dan perempuan, Kadet Bomba lelaki dan perempuan, Renjer Puteri, Puteri Islam dan penampilan pertama Pasukan Pengakap Permata Bestari dibawah jagaan Penolong Kanan Permata Bestari, En. Kamarulzaman Bin Jamil.

          Pelbagai aktiviti yang dijalankan. Antaranya ialah qiamullail, slot motivasi, sukaneka dan gotong-royong. Peserta juga diuji dengan kerjasama antara pasukan melalui pertandingan masakan, persembahan pasukan dan pertandingan kawat kaki. Pasukan Kadet Bomba telah memenangi hati hakim dalam pertandingan masakan yang bertemakan masakan petang. Manakala Pasukan Pengakap dan Pasukan Persatuan Bulan Sabit Merah memenangi dalam pertandingan kawat kaki dan persembahan yang bertemakan tarian tradisional.

        Perkhemahan di bawah kendalian En. Zaidi Bin Yusof sebagai penyelaras perkhemahan diberi komitmen yang tinggi dari semua pihak termasuk pekerja swasta, staf sokongan dan pihak keselamatan sekolah. Majlis perasmian penutup dirasmikan oleh Timbalan Pengerusi Penyelaras UMNO Tepoh, Tn. Hj. Salleh @ Hassan Bin Ali. Program Perkhemhan Perdana ini berakhir pada jam 1.00 tengahari setelah sesi bergambar dan berkemas khemah. Program seperti ini banyak memberi pengetahuan dan pengalaman kepada peserta terutamanya sikap kerjasama antara satu sama lain.




No comments:

Post a Comment