Pages

Subscribe:

Program Taklif - 27 Jun 2012


RABU, JUN 27 - Tiada apa yang perlu dibanggakan ibubapa melainkan kejayaan seorang anak yang soleh. Ini terbukti dengan adanya Program Taklif (Program Pemantapan Tanggungjawab Ibubapa & Anak) di SMK Bukit Guntong anjuran bersama Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu yang dikendalikan oleh Y. Bhg. Haji Mohd Fauzy Bin Abd Ghani, Penolong Pengarah Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu.

          Majlis dimulakan dengan ucapan Tuan Pengetua SMK Bukit Guntong, En. Mohd Nor Bin Ali dan ucapan perasmian oleh ADUN Tepoh, YB Ustaz Haji Muhammad Ramli Bin Haji Nuh merangkap YDP PIBG. Y. Bhg. Haji Mohd Fauzy Bin Abd Ghani mengambil masa selama dua jam untuk sesi ceramah motivasi yang melibatkan ibubapa serta anak pelajar tingkatan tiga dan lima. Beliau sering menyatakan kejayaan boleh kita capai dengan usaha yang gigih dan berkat doa daripada ibubapa.

          Pada masa sama juga, satu Program Temu Murni Ibubapa sedang berjalan. Bagi tingkatan satu bertempat di Surau SMK Bukit Guntong, tingkatan dua dan empat bertempat di kelas masing-masing. Semoga Program seperti ini akan dapat diteruskan lagi pada masa hadapan bagi meningkatkan lagi prestasi kecemerlangan dan juga keprihatinan ibubapa terhadap anak masing-masing.





No comments:

Post a Comment