Pages

Subscribe:

Temasya Olahraga Tahunan

RABU, JUN 30 - Di bawah kendalian PK Kokurikulum En. Wee Guan Ek dan setiausaha sukan En. Mohd Zulfadli Salleh, Kejohanan Balapan Dan Padang SMK Bukit Guntong berjalan dengan jayanya. Seramai 300 peserta bertanding dalam 85 acara yang diwakili empat rumah sukan Syahbandar, Laksamana, Bendahara dan Temenggong. Kejohanan Balapan dan Padang Kali Ke-11 ini dimulakan dengan larian 800 meter lelaki dan perempuan pada petang Isnin. Acara ditangguhkan pada petang Selasa dan Rabu.

          Majlis Perasmian bermula jam 9.20 pagi disempurnakan oleh Pengetua SMK Bukit Guntong En. Mohd Nor Bin Ali. Majlis dimulakan dengan perbarisan lintas hormat kontinjen yang terdiri daripada empat rumah sukan, ahli Pengakap, ahli Persatuan Bulan Sabit Merah, Puteri Islam, Renjer Puteri dan Kelas Permata Bestari. Majlis disambung dengan bacaan ikrar oleh ketua pelajar.

          Mohd Aizat Bin Asli dan Nor Amyzatul Akmal Binti Malim Diman dipilih sebagai olahragawan dan olahragawati. Bagi acara perbarisan dimenangi oleh rumah Laksamana. Manakala rumah sukan terbersih dimenangi rumah Syahbandar,dan johan keseluruhan rumah sukan bagi tahun 2012 disandang rumah Temenggong. Tahniah kepada peserta dan ajk yang terlibat. Semoga temasya olahraga akan diteruskan lagi pada masa hadapan.








No comments:

Post a Comment